Gårdagens träningspass inför Vårruset

Igår körde vi ett av mina favoritpass för löpgrupper. Lyktstolpsintervaller, vi körde tre olika upplägg.

Innan intervallerna värmde vi upp med lugn jogg, dynamisk rörlighet och löpskolningsövningar (just igår blev det tågång, hälgång, ravellisteg mm). Sedan förberedde vi kroppen för intervaller med stegringslopp (du ökar hastigheten successivt).

Vi körde sammanlagt 3 x 4 intervaller, i den första intervallen utgick vi från 5 olika växlar, vid varje lyktstolpe ökade vi tempot. Efter 5 lyktstolpar vilade vi form av riktigt lugn jogg innan vi upprepade serien tills 4 minuter hade gått.

Innan nästa intervall körde vi 2 parövningar. I nästa intervall sprang vi fort varannan lyktstolpe, långsamt varannan.

Efter 4 min körde vi två nya parövningar och i den sista intervallen utökade vi sträckan det gick fort jmf med den föregående. Mellan lyktstolpe 1-3 snabbt, långsamt mellan stolpe 3-4, snabbt mellan lyktstolpe 4-6 och långsamt mellan lyktstolpe 6-7 osv.

Passet avslutades med nedjogg och bars från Barebells.

Fotograf samtliga bilder: @jlelle1

Nästa träningspass är måndagen den 7 maj kl 19. Vi springer inne på Medley Centralbadets  område och träffas utanför ingången. Du kommer bjudas på havreprotein från Helhetshälsa och få veckoträningskort från Medley. Dessutom tävlar Medley ut två 10 ggr kort.

Vi springer blandade intervaller och varvar med styrka, teknik och rörlighet.

Passet är gratis och du behöver inte anmäla dig innan.

Välkommen!

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras